ТЕСТ "ПРОФОРІЄНТАТОР-UA" - ЦЕ БАТАРЕЯ ТЕСТІВ. У БЛОК "ІНТЕРЕСИ" ЗАКЛАДЕНІ ВІДОМІ ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ Є. КЛІМОВА, ДЖ. ХОЛЛАНДА ТА АВТОРСЬКЕ ДОПРАЦЮВАННЯ ШМЕЛЬОВА А.Г., ЗА ДОПОМОГОЮ ЯКИХ МИ ВИЗНАЧАЄМО "ІНТЕРЕСИ".

БЛОК ІНТЕРЕСИ 

Вибір 8 шкал інтересів у ПРОФОРІЄНТАТОРІ заснований на об’єднанні теоретичного підходу, прийнятого у психології праці і в американській психології професійного вибору: 

  • Є. Клімов і його типи «Людина – Природа», «Людина – Техніка», «Людина – Людина», «Людина – Знак», «Людина – Художній образ».

  • Дж. Холланд і його «Реалістичний», «Дослідницький», «Артистичний», «Соціальний», «Заповзятливий» і «Конвенціональний» типи. 

У нашій типології зроблена спроба відобразити «природну» класифікацію сфер, чи галузей, прикладання людських сил – з предмету праці (Є.Клімов) або «типу робочого середовища, робочого оточення» (Дж. Холланд) у найширшому розумінні (включаючи не тільки предмет, а й умови праці). 

Так, шкала «Ризик», яка не має еквіваленту в типологіях обох згаданих дослідників, використовується в «Профорієнтаторі» для діагностики схильностей до професійної діяльності в незвичних умовах: з ризиком для життя, в умовах фізичного й психічного стресу. 

Інтереси до певних занять, видів діяльності відображають бажання, потреби. Тому відповідні цим інтересам професії (групи професій) повинні бути розглянуті першочергово. Далі, здібності й особистісні якості будуть швидше відображати придатність до даних типів професій, у той час як ДОТРИМАННЯ ІНТЕРЕСІВ ПРИ ВИБОРІ ПРОФЕСІЇ ЗАБЕЗПЕЧИТЬ ПОДАЛЬШЕ ЗАДОВОЛЕННЯ ЛЮДИНИ ТРУДОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ. 

БЛОК ІНТЕРЕСИ

ТЕХНІКА
Тип професійного спрямування: «Людина – Техніка» (технологічна). 
Предмет праці: техніка й технічні системи, речовини, енергетика, телекомунікації та зв’язок, електроніка й електротехніка, матеріальне виробництво. 
Приклади професій: технік, слюсар, технік-технолог, інженер.
Види навчальної та позанавчальної діяльності, яким віддається перевага: подобається алгебра, логіка, фізика, інформатика, люблять працювати руками (збирати, лагодити прилади, пристрої).
Провідні психологічні якості: любов до техніки, добре просторове мислення (тому гарні результати з геометрії), конструктивні здібності, добра ручна вправність, зорово-моторна координація, добра пам’ять на рухи, гарні показники уваги (особливо усталеність і вибірковість), фізична витривалість, технічне мислення, тямущість, у структурі інтелекту - високий невербальний компонент. 

НАУКА 
Тип професійного спрямування: «Дослідницька». 
Предмет праці: інформація, знання (закони, закономірності, класифікації), проблемні ситуації.
Приклади професій: учений, фінансовий аналітик.
Види навчальної та позанавчальної діяльності, яким віддається перевага: дуже високий інтерес до навчання (будь-який предмет), відвідують семінари, гуртки, додаткові заняття, люблять читати науково-популярні журнали, енциклопедії. Рідкісні, непопулярні хобі.
Провідні психологічні якості: любов до збору й аналізу інформації, гарне аналітичне мислення, абстрактна логіка, вербальні здібності, відмінні показники уваги, загальний показник інтелекту високий, активність, допитливість і креативність, ерудиція, освіченість, захопленість, сприйнятливість відносно нових ідей чи інформації.

МИСТЕЦТВО
Тип професійного спрямування: «Людина-Художній образ» (артономічна). Створення й оцінка, організація створення. 
Предмет праці: художні образи або їхні частини, елементи. 
Приклади професій: робочі професії: столяр, маляр, ювелір-гранувальник; високого рівня: актор, письменник, екскурсовод, критик. 
Види навчальної та позанавчальної діяльності, яким віддається перевага: гуманітарні предмети (їх цікавлять художні особливості твору, різноманітні засоби зображення), активно займаються в музичній, театральній та інших школах, оформительська діяльність. 
Провідні психологічні якості: висока вразливість, емоційність, розвинена уява, висока чутливість аналізаторів, гарне образне мислення, можуть бути як інтровертами, так і екстравертами.  

СПІЛКУВАННЯ
Тип професійного спрямування: «Людина – Людина» (соціономічна). Обслуговування (сервіс) і взаємодія з людьми. 
Предмет праці: люди, групи, колективи людей.
Приклади професій: педагогічні професії; медичні, юридичні професії; сфера обслуговування, менеджмент, журналістика. 
Види навчальної та позанавчальної діяльності, яким віддається перевага: гуманітарні предмети: історія, література (аналіз характеристик героїв, їх поведінки), мови, різноманітні види шефської діяльності, домоведення; люблять спостерігати. 
Провідні психологічні якості: гарні вербальні (комунікативні) й організаційні здібності, прагнення до спілкування, у структурі інтелекту високий вербальний інтелект, доброзичливість до інших, тенденція до екстраверсії, поєднання високого рівня співпереживання (згода) з гарною саморегуляцією (контроль); професійно неприпустимі якості: грубість, відсутність тактовності й доброзичливості.

БІЗНЕС
Тип професійного спрямування: «Людина – Група людей» (організація та вплив)
Предмет праці: економічні процеси, організації, групи, колективи людей.
Приклади професій: економіка й фінанси, менеджмент, шоу-бізнес і продюсування, PR&promotion, політика.
Види навчальної та позанавчальної діяльності, яким віддається перевага: гуманітарні предмети: суспільствознавство, економіка, інформатика, мови, інтерес до питань іміджу й самопрезентації, матеріального благополуччя.
Провідні психологічні якості: гарні навички публічного виступу, акторські здібності, аналітичний розум, лідерські якості й прагнення до лідерства, висока самооцінка й активність, прагнення до контролю, здібності впливати на людей, здатність приймати рішення, у тому числі в критичних ситуаціях, швидко реагувати на зміни, сприймати інформацію, практичність.

ЗНАКОВІ СИСТЕМИ
Тип професійного спрямування: «Людина – Знак» (сигнономічна). 
Предмет праці: шифри, коди, природні й штучні мови, умовні знаки. 
Приклади професій: економічного профілю; операторські професії; мовні (лінгвіст); наукова діяльність. 
Види навчальної та позанавчальної діяльності, яким віддається перевага: подобається алгебра, логіка, інформатика – або мови, історія, суспільствознавство, яскраво виражене абстрактне мислення, прагнення до систематизації різноманітних знаків, люблять колекціонувати, перекладати з однієї мови на іншу. 
Провідні психологічні якості: високий рівень інтелектуального розвитку, короткочасної й довгочасної пам’яті, гарно розвинена увага, посидючість і акуратність, гарна саморегуляція, емоційна стабільність, інтроверти. Професійно небажані якості: низький рівень уваги. 

ПРИРОДА
Тип професійного спрямування: «Людина – Природа» (біономічна).
Предмет праці: біологічні, мікробіологічні системи, об’єкти.
Приклади професій: наукові професії: біолог, зоолог, генетик; сільськогосподарські: садівник, агроном; ветеринар; творчі: декоратор-квітникар, ландшафтний архітектор; інженерні: охорона природи, екологія та природокористування.
Види навчальної та позанавчальної діяльності, яким віддається перевага: уроки біології, хімії, заняття в біологічних гуртках, ведення щоденників спостереження, мають домашніх тварин і рослини.
Провідні психологічні якості: спостережливість, гарний розвиток усіх властивостей уваги (переконцентрація, усталеність), схильність до активних видів діяльності, середні показники за вербальним і невербальним інтелектом, гармонійність, високі показники емоційної стабільності, тенденція до інтроверсії.

РИЗИК
Тип професійного спрямування: «Людина – Екстремальні (стресові) ситуації».
Предмет праці: технічні системи, люди, групи людей.
Умови праці: незвичайні: з ризиком для життя, здоров’я, фізичні навантаження, фіксована поза, шуми, вібрація, неоптимальні температурні умови, порушення естетичної потреби у сприйнятті іншої людини.
Приклади професій: пожежник, інженер, спортсмен, геолог, штурман,  військовий, хірург, психіатр, бізнесмен. 
Види навчальної та позанавчальної діяльності, яким віддається перевага: уроки  фізкультури, заняття в спортивних секціях, парашутний спорт, альпінізм, туризм, snowbord.
Провідні психологічні якості: спритність, сила, витривалість, емоційна стабільність, жага гострих відчуттів, висока активність. 

Отправляйте нам заявку на тестирование и консультацию