МІЖРЕГІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ

СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ «ШЛЯХ ДО МАЙБУТНЬОГО»

Перехід старшої школи до системи диференційованого або профільного навчання зумовлено об’єктивними закономірностями розвитку суспільства, вимогами часу, ускладненням та наукомісткістю сучасних технологій та процесів, що вимагають більш поглибленої та спеціалізованої підготовки спеціалістів до майбутньої професійної діяльності, більш ранньої диференціації та індивідуалізації навчання. 

Результати діагностики отримані за допомогою  комп’ютерної програми «Комп’ютеризований комплекс тестування «ПРОФОРІЄНТАТОР-UA».  На основі аналізу факторного профілю у звіті видається кругова діаграма, що містить рекомендовані досліджуваному профільні класи (профілі навчання).

Вибірка: м. Київ – 289 учнів  9 – 11 класів, Київська область (Бориспільський район, Броварський р-н) – 341 учень 9 – 11 класів, які пройшли тестування в рамках проекту «Шлях до Майбутнього» Міжрегіональної Академії управління персоналом з вересня по грудень включно у 2019 році. 

Статистична обробка даних виконана на замовлення Руденко Тетяни Миколаївни соціологічною агенцією « Vox Populi Agency», керівник Ольга Жмурко, моб. +38 050 447 67 70. 

Координатори соціального проекту "Шлях до майбутнього": Костюкова Ніна Михайлівна, координатор роботи з закладами освіти МАУП, практичний психолог, керівник і консультант проекту «ШЛЯХ ДО МАЙБУТНЬОГО» МАУП, моб.: +38 67 501 55 65. Руденко Тетяна Миколаївна, практичний психолог, керівник проектів «Профорієнтатор-UA», «Профкар’єра- UA», консультант проекту «ШЛЯХ ДО МАЙБУТНЬОГО» МАУП, старший викладач МАУП, моб.: +38 067 233 32 10, e-mail: info@proforientator.com.ua

РЕКОМЕНДОВАНІ АБО НЕ РЕКОМЕНДОВАНІ ПРОФІЛЬНІ КЛАСИ М. КИЇВ ТА КИЇВСЬКА ОБЛАСТЬ 

Ми отримали такі дані:

Рис. 1. 

За результатами тесту складно виділити домінуючі напрямки навчання: 

  • м. Київ -  22,5 % учням
  • Київська обл. - 42,5% учням

Якщо за результатами тестування  учню не  було надано рекомендацій щодо домінуючого напрямку навчання, рекомендовано провести подальшу постдіагностичну індивідуальну консультативну роботу з метою більш глибокого аналізу мотиваційної та особистісної сфери досліджуваного. Постдіагностична бесіда зі спеціалістом зможе доповнити інформацію, отриману в ході тестування, та дозволить визначити профільний напрямок. Необхідно придиліти більшу увагу для класної та позакласної профорієнтаційної роботи.

   РЕКОМЕНДОВАНІ ПРОФІЛЬНІ КЛАСИ ОДИН АБО БІЛЬШЕ

М. КИЇВ ТА КИЇВСЬКА ОБЛАСТЬ 

Рис. 2.  

 

Суспільно-гуманітарний.  м. Київ -  39,7% учням, Київська обл. - 31,6% учням. Цей профільний напрямок рекомендується тим учням, які виявляють виражений інтерес до суспільно-гуманітарних наук, історії, правознавства, володіють навичками спілкування, мають високу ерудицію, аналітичне мислення та широкі знання про оточуючий світ. Приклади майбутніх професій: юристи, історики, філософи, політологи, міжнародні відносини.   

Лінгвістичний. м. Київ -  33,9% учням, Київська обл. - 35,2% учням. Основні предмети: мови (додаткові – література, історія, СХК). Цей профіль рекомендується для активних гуманітаріїв. Майбутні напрямки роботи – перекладачі, журналісти, PR, міжнародна економіка й право, регіонознавство, туризм. Цей профільний напрямок рекомендується тим учням, які виявляють високий інтерес до роботи з людьми, взаємодії з різними групами та колективами,  мають розвинені комунікативні (вербальні) та організаторські здібності, самоконтроль, доброзичливо ставляться до оточуючих. Приклади майбутніх професій: сфера виховання (педагогічні професії) та навчання, охорона здоров’я, правовий захист (юридичні), організації та управління (менеджмент, HR-сфера), гуманітарний напрямок (перекладач, філолог), сфера обслуговування, культурно-просвітницька робота. 

Творчий профіль. м. Київ -  43,8 % учням, Київська обл. - 31,6% учням. Основні предмети: література, українська мова, історія, СХК (Світова художня культура) (додаткові – іноземна мова, суспільствознавство). Цей профіль для творчих (у класичному розумінні слова) людей чи для тих, хто активно цікавиться культурою та мистецтвом. Майбутні напрямки роботи – художники, письменники, філологи, мистецтвознавці, культурологи тощо.

Фінансово-економічний. м. Київ -  36,6% учням, Київська обл. - 31,1% учням. Основні предмети: економіка, математика, економічна географія, суспільствознавство (допоміжні - мови, право). Майбутні напрямки роботи - економіка, фінанси, менеджмент, маркетинг тощо.

Інформаційно-технологічний. м. Київ -  37,1% учням, Київська обл. - 24% учням.  Основні предмети: інформатика, математика (допоміжні - фізика, іноземна мова). Майбутні напрямки роботи – сфера інформаційних технологій, як у плані нових розробок (програмування, проектування баз даних, автоматизація процесів) так і в плані прикладного використання готових програм і систем (дизайнери, верстальники, оператори тощо); прикладна математика.

Фізико-математичний. м. Київ -  34,4% учням, Київська обл. - 25% учням. Цей профільний напрямок рекомендується тим учням, які виявляють стійкий інтерес до фізики, математики, наукового пізнання, дослідницької діяльності, збору, систематизації та аналізу інформації, обрахунків та програмування. Приклади майбутніх професій: науковий напрямок – фізики, астрономи та математики; фінансово-економічний напрямок – економіка, фінанси, менеджмент, маркетинг, інформаційно-технологічний напрямок – програмування, інформаційні технології.

Інженерний. м. Київ -  35,3 % учням, Київська обл. - 26% учням.  Основні предмети: фізика, математика (допоміжні - інформатика, хімія). Інтерес до конструювання, сфери виробництва, роботи з реальною технікою (літаки, машини, електроніка, прилади і т.п.). Майбутні напрямки роботи - інженери, технологи, механіки в різних галузях промисловості, розробка високотехнологічних продуктів тощо.

Природничо-науковий. м. Київ -  30,8% учням, Київська обл. - 23% учням. Основні предмети: біологія, хімія, географія (допоміжні – математика, фізика). Майбутні напрямки навчання та роботи - медицина, екологія, біологія (зоологія, ботаніка, генетика і т.п.), сільське господарство та ін. (робота з реальними природними об'єктами: тваринами, рослинами, людьми).

Природничо-технологічний. м. Київ -  29% учням, Київська обл. - 32,7% учням. Основні предмети: біологія, хімія, географія (допоміжні – математика й фізика). Майбутні напрямки навчання та роботи - хіміки, будівельники, геологи, харчові та біотехнології,   (тобто робота в промисловості або лабораторних умовах, виробництво штучних речовин із різноманітних матеріалів).

БЛОК РОЗВИТКУ. РЕКОМЕНДОВАНІ ТРЕНІНГОВІ ПРОГРАМИ І НАПРЯМКИ РОЗВИТКУ.

М. КИЇВ ТА КИЇВСЬКА ОБЛАСТЬ  

У підлітковому періоді розвитку особливо яскраво йде процес формування особистісних якостей людини, ціннісне самовизначення.  У віці 12-18 років, багато школярів переживають підліткові кризи, вони починають задавати собі серйозні питання про себе, про світ, про інших людей та свої взаємовідносини з ними. Тому в цей період особливо важливим є цілеспрямована психологічно-корекційна робота в цьому напрямку, що може відбуватися як індивідуально, так і у груповій формі.

Методика доповнена спеціальним блоком розвитку, що відображає перелік рекомендованих школяреві тренінгових (розвиваючих) програм. Цей блок створений з метою забезпечення консультування школярів й абітурієнтів не тільки з питань  особистісного розвитку, а також з метою рекомендації конкретних тренінгових програм і напрямків розвитку. Актуальність участі в програмах формується необхідністю й потенціалом. Кожну із шести тренінгових програм рекомендовано у двох випадках: якщо з даної тематики спостерігається або недостатня розвиненість тієї чи іншої якості, або, навпаки, висока розвиненість (чи різні полюси однієї й тієї ж якості). На даний час, програмою рекомендується 6 тренінгових програм: «Мотивація», «Комунікативні навички», «Інтелектуальний розвиток», «Лідерство і стосунки», «Самоорганізація», «Емоційна саморегуляція».

 Рис. 3.

Ефект після тренінгу частіше за все буває відтермінованим, нечітким і стосується глибинних особистісних змін, змін у мотиваційній сфері, у системі цінностей, формування почуття відповідальності за своє життя, саморозуміння, самоусвідомлення й готовність робити власний свідомий вибір. Але цей результат для нас найбільш важливий.    

Отправляйте нам заявку на тестирование и консультацию