Пролонговане супроводження професійного розвитку

Ідеальна профорієнтаційна допомога має бути системною і багатоступеневою, а головне - доступною протягом усього періоду професійного розвитку.

ПОЧИНАТИ ПРОФОРІЄНТАЦІЙНУ РОБОТУ МАЄ СЕНС УЖЕ В МОЛОДШІЙ І СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ. 

Тут найбільш доцільним виявляються ігрові активізуючи підходи. У цьому віці проблема вибору майбутньої професії ще не постає так гостро, проте уже є сенс пробуджувати інтерес школярів до праці. Для цього батьки, психологи та викладачі можуть знайомити дітей зі світом професій:

  • показувати тематичні відеофільми;
  • запрошувати фахівців із різних галузей діяльності;
  • відвідувати тематичні профорієнтаційні екскурсії;
  • давати можливість спробувати себе в різних видах роботи.

Крім того, уже можна починати виявляти інтереси та здібності школярів за допомогою

  • тестів;
  • активізуючих профорієнтаційних ігор.

Результати профорієнтаційних методик можна фіксувати у спеціальних особистих папках, так щоб ці дані можна було поповнювати й аналізувати в старших класах і далі, після закінчення школи, на рівні з атестатом зрілості, наприклад, при вступі до вишу та працевлаштуванні.

ПІСЛЯ 9 КЛАСУ ШКОЛЯРІ ПЕРЕХОДЯТЬ У ПРОФІЛЬНІ КЛАСИ АБО ПРОДОВЖУЮТЬ СВОЄ НАВЧАННЯ в спеціалізованих професійних коледжах. Тут важливо заздалегідь визначити, який напрям подальшого навчання їм краще обрати й чому. Для цього вже потрібно вміти:

  • рефлексувати;
  • будувати життєві плани;
  • зіставляти свої здібності, особистісні якості, інтереси та цінності з майбутньою професією.

Інакше кажучи, до цього віку підліток уже повинен навчитися приймати рішення самостійно та зважено. 

Допомогти в цьому випадку можуть:

  • активізуючі методи, які формують ціннісно-змістові аспекти самовизначення;
  • профорієнтаційне тестування, яке дозволяє визначити схильність до того чи іншого профілю навчання.

Комплекс тестування «Профорієнтатор-UA» доповнений діаграмою «профільні класи», відображеною у звіті про результати тесту. Таким чином, випадкові або чисто суб’єктивні фактори будуть уже меншою мірою впливати на вибір профілю подальшого навчання, цей вибір стане більш об’єктивним і усвідомленим.

У СТАРШИХ КЛАСАХ ОСНОВНА ЗАДАЧА ШКОЛЯРА - ВИЗНАЧИТИСЯ З ВИШЕМ. Для цього необхідна:

  • конкретна інформація про навчальні заклади;
  • дні відкритих дверей;
  • підготовчі курси.

Структура мотивації, особистості та інтелекту до цього віку стають уже більш стійкими, і тут корисним виявляється комплексне профорієнтаційне тестування, яке дозволяє підібрати оптимально відповідні старшокласнику професії, а на консультації з психологом він може з’ясувати, у яких вишах йому краще опанувати обраний фах. Припустимо, що відповідність індивідуальних особливостей професії встановлено, проте, крім цього, важливим є і змістовий аспект вибору:

  • «Для чого я здобуваю цю освіту?
  • Чи дозволить навчання та майбутня професія реалізувати мої цінності?
  • Чим я буду займатися по закінченні вишу?»

Тут знову ефективно допомагають активізуючі методи. З допомогою психолога старшокласник може:

  • побудувати особисту життєву перспективу;
  • скласти ланцюжки можливих виборів та виділити з них оптимальні, за допомогою спеціальних таблиць порівняти найбільш значущі фактори й варіанти виборів.

У процесі цієї роботи він може усвідомити перешкоди, які заважають йому на шляху до своєї мети, - це можуть бути:

  • труднощі в навчанні з окремих предметів,
  • невміння сконцентруватися, невпевненість у собі,
  • страх перед іспитами тощо.

У цьому випадку незамінними виявляться розвиваючі тренінги та навчальні курси.

ДЛЯ СТУДЕНТІВ І ВИПУСКНИКІВ ВИШІВ, для молодих фахівців стають актуальними питання про вибір конкретної організації, у якій можна буде реалізувати свій потенціал і задовольнити потреби: чи то потреба у творчості, чи спілкуванні, чи матеріальній забезпеченості, чи стабільності тощо. Багатьом студентам важко уявити собі, чим саме вони будуть займатися після здобуття освіти, у чому специфіка роботи у вітчизняних і зарубіжних, великих і малих, державних і комерційних організаціях. Інформацію про це можна отримати:

  • з Інтернету та інших засобів масової інформації;
  • сайтах компаній–роботодавців, на форумах і в тематичних мережевих блогах;
  • в повідомленнях професіоналів, які надають усім бажаючим можливість у режимі онлайн знайти роботу за різноманітними критеріями: фах, здібності, форма зайнятості, передбачуваний рівень зарплатні тощо.

Ярмарки вакансій дають можливість молодим фахівцям порівняти різних роботодавців, обрати найбільш відповідні варіанти та залишити своє резюме й анкету пошукувача, крім того, ярмарки вакансій - вдала можливість зав’язати нові корисні контакти. Корисною може стати кар’єрна профорієнтація – тестування й консультація психолога, спрямовані на побудову індивідуальної стратегії професійного розвитку. Результати тестування клієнт може покласти у своє портфоліо та використовувати в подальшому при працевлаштуванні. Ті студенти, які відчувають розчарування в здобутій професії, можуть пройти профорієнтацію з метою вибору більш відповідного для себе фаху.

У ПРАЦЮЮЧИХ ФАХІВЦІВ СВОЇ ТРУДНОЩІ: 

  • адаптації до функціоналу та колективу;
  • невизначеність професійних перспектив;
  • незадоволені трудові мотиви;
  • «згоряння на роботі»;
  • та багато іншого.

У цьому випадку знову допоможе профорієнтаційне тестування, супроводжуване бесідою з психологом- консультантом. Воно визначить особистісно-мотиваційну структуру, яка могла змінитися за роки роботи, що, імовірно, і стало однією із причин професійної кризи. Психолог допоможе знайти причину труднощів і визначити можливі варіанти подолання кризи, побудувати нові цілі та шляхи їх досягнення.

Як ми бачимо, протягом усього життя кожна людина стикається з необхідністю вибору шляху розвитку, і від того, наскільки успішним і свідомим він виявиться, буде залежати все подальше життя. Отже, профорієнтаційна допомога залишається, як в раніше, актуальною. Однак, без серйозної науково обґрунтованої бази вона може виявитися неефективною та навіть нашкодити і, крім того, як ми переконалися, проблема вибору постає уже перед школярами, і якщо їх не навчити приймати самостійні, зважені рішення, засновані на саморозумінні та сформованій морально-вольовій основі особистості, то у подальшому їм буде важче впоратися із життєвими труднощами, адаптуватися до професійної діяльності.

Таким чином, ми вважаємо, що необхідна єдина профорієнтаційна система, розроблена на базі серйозного науково-методичного комплексу, яка б об’єднала школу, виш та організації-роботодавці. Така система має поєднувати в собі всі основні підходи:

  • інформаційний;
  • консультативно-діагностичний;
  • розвиваючий;
  • активізуючий.

Для її розробки необхідно використовувати ефективні вітчизняні розробки, врахувати успішний досвід зарубіжних колег (американська психолого-педагогічна служба «Гайденс», японський метод «професійних проб» професора Фукуями та ін.). У цьому разі вона буде сприяти тому, щоб на кожному етапі навчальної та професійної діяльності школярі, студенти, фахівці могли здійснити усвідомлений, об’єктивний вибір, який би дозволив максимально розкрити свій потенціал у роботі, здійснюючи діяльність, яка має для них значення та користується попитом  у суспільстві.

Надішліть нам заявку на тестування і консультацію

Вартість послуги
Профессьянс (від 8 років) 600 грн.
Профнавігатор (10-14 років) 600 грн.
Профмайстер (13-16 років) 600 грн.
Профорієнтатор-UA (13-18 років) 600 грн.
Профконсультант (22-65 років) 700 грн.
Профкар'єра-UA (20-40 років) 700 грн.
HR-супровід 1200 грн.
Місто

За попереднім записом, в суботу та неділю теж працюємо.

Адреса нашого офісу: Україна, м. Київ, вул. Раїси Окіпної, 10, поверх 2, офіс 5.
Ми знаходимося в 5-7 хвилинах ходьби від метро Лівобережна. Є зручні місця для паркування автомобілів. Усім нашим клієнтам надаємо безкоштовний доступ до мережі Інтернет (WiFi).

Схема проїзду